vineri, 12 martie 2010

La registru – o aventura

Intr-un fel sau altul am ajuns… sa autorizez niste activitati pentru o societate. Banal, nu? Din nefericire, completand actele, vaz ca actul lui nenea client e expirat… completez repede cu datele mele si, sigur, ma voi obliga sa depun declaratia clientului cu datele lui imediat ce voi putea, pana la termenul de solutionare. Vorbesc si cu clientul, telefonic, ok.
La ghiseu, doamna referent imi zice ca e o problema. Zic, da, luati dosarul asa, ca revin cu actul corect, primesc observatia. "Totusi, insista doamna, ce-ati facut de nu aveti obiect de activitate principal?" Eu: "NU AM OBIECT DE ACTIVITATE PRINCIPAL?!?" Se pare ca nu era…
Ba ca-i vina mea la demersul meu anterior, ba ca-i vina soacrei, zic “bine-bine, dar cine mi-ar fi acceptat o astfel de cerere si sa o si admita??” Desi nelegal, argumentul tine, asa ca doamna imi primeste dosarul cu 2 observatii: lipsa obiect de activitate principal (!!) si necesitate declaratie corecta.
Bon, merg si fac cerere de indreptare eroare, ca de unde mama mea sa fie lipsa de obiect: eu am certificatul de inmatriculare al firmei cu obiectul pe el, am actul constitutiv actualizat cu obiectul in el…
Depun copii dupa toate actele anexa la sesizarea mea... pe care unde sa o depun: ca una e indreptare eroare din vina mea, alta e din vina lor. Si daca nu stiu din vina cui e?

Uite-asa ma plimb intre ghisee ca un incepator care nu stie cu ce se mananca dreptul, ca un student care nu cunoaste unde sa se adreseze... depun cererea mea cu actele anexa, mi se returneaza actele: ca le avem la dosar, ce nevoie mai e? Nevoie e ca asa e normal sa depui ca sa dovedesti cererea ta...
Nevoie e ca se pare ca nu au vazut actele astea cand au sters de pe-acolo obiectul principal de activitate...
Le spun ca am cerere de mentiune depusa pentru societatea in cauza, le dau numarul cererii si sunt certata ca daca are societatea probleme, de ce am depus cereri?
Imi cer scuze, facandu-ma mica dupa ghiseu si explicand ca nu stiam harababura din inregistrarile lor, ca eu asa am aflat de amalgam...
Mi se returneaza grabit anexele ca nefiind necesare (ca oricand mai poti lua niste lectii de drept de la un registrator sau altul) si sunt trimisa sa mai depun si la cererea principala dovada cererii de indreptare eroare... Pai, zic, nu se duce automat la acelasi dosar? Ca e aceeasi firma?
"Mai stii..." e raspunsul zambaret si bazat pe text de lege al unei doamne dealtfel foarte dragute...
Depun si dovada ca exista o cerere de indreptare… din cauza careia termenul cererii principale se muta cu 15 zile mai tarziu.
Si sper sa nu imi apara surprize pe acelasi temei legale de tipul "mai stii?"
Se solutineaza cererea in sensul “indreptarii erorii sesizate de dv.” De unde, cine facuse, cum aparuse… pauza si multa imaginatie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu